Kamis, 08 Maret 2012

WAKIL PKPMI-CA WAWANCARA BERSAMA AKHBAR ‘SERAMBI INDONESIA’

7 Mac 2012, (Rabu) – Pengerusi Hal Ehwal Wanita (HELWANI) ditemani oleh Timbalan Setiausaha Agung sesi 2011/2012 telah dijemput oleh Pihak Dekan Fakultas Ushuluddin mewakili pelajar Malaysia untuk diwawancara oleh koran Serambi Indonesia. Menurut sumber, wawancara ini akan dimuatkan dalam salah satu kolum iaitu ‘Serambi School’. Kolum ini berkaitan dengan sistem pendidikan peringkat sekolah dan institut pengajian tinggi di Aceh. Sesi wawancara ini berlangsung sekitar 1 jam yang turut dihadiri oleh wakil mahasiswa Aceh antaranya Gubernur Badan Eksekutif Mahasiswa Fakultas Ushuluddin (BEMA-FU), dan wakil pelajar cemerlang fakultas Ushuluddin yang menerima biasiswa dari pihak IAIN Ar-Raniry.

         Beberapa soalan telah diajukan kepada wakil PKPMI-CA. Antaranya mengenai mengapa memilih Aceh sebagai tempat belajar, apakah kelebihan belajar di Aceh berbanding di Malaysia dan pelbagai persoalan sekitar pengalaman anak-anak Malaysia di perantauan.
         Pihak PKPMI-CA amat berbesar hati dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak Dekan Fakultas Ushuluddin dan Serambi Indonesia karena telah memberikan kesempatan yang amat berharga ini. Beserta ini, harapan kepada ahli-ahli PKPMI-CA “Tuntutlah sebanyak mana ilmu yang ada di sini dan jagalah keberkatan ilmu kita dengan amal soleh. Semoga Allah Subhanahu Wa Ta’ala memberikan taufiq dan hidayah kepada kita semua. Amin.

Sekian, wassalam.
 _KEMANTAPAN TARBIYYAH TERAS KESATUAN MAHASISWA_

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...